Midas M sorozat Virtuális effekt rack

Az M32 beépített effektek sorát kínálja, a különálló processzor rack már a múlté. A virtuális effekt rack nyolc darab valódi sztereó, stúdiószintű effektprocesszorral rendelkezik, melyek mindegyike hozzárendelhető bármelyik bemenethez, csoporthoz, vagy kimeneti mix bushoz. High-end minőségű effekt modulokból választhatunk, zengetőkből, visszhangokból, hangszínszabályzókból, dinamika processzorokból és még sok másból.

Minden effekt algoritmus teljes egészében újraíródott a kifogástalan megszólalás érdekében – jellemzően az M32 árának többszörösébe kerülnek.

Az egyedi kivitelezésű, fizikai modellezést alkalmazó, az ikonikus és keresett processzorok alapján készült effektek az M32 alacsony latency értékű belső környezetében futnak, biztosítva a zavartalan működést, valamint a sokoldalúan alkalmazható routing lehetőségeket, egyszersmind örökre feledtetve a hibás kábelek okozta problémákat.

compressor

A Teletronix LA-2A Leveling Amplifier megtartotta kifogástalan csöves jelútjának az elmúlt évtized számos albumán hallható kivételes tisztaságát, gazdag és meleg kompresszor hangzását. A rendkívül lágyan működő optikai csillapító nagyon hasonlóan került modellezésre az LA Compressorban. Élő, természetes és hihetetlenül zenei kompresszálást tesz lehetővé. (Ispirálta a Teletronix LA-2A.)


ultimate-compressor

Amikor a ’60-as évek vége felé az Urei kiadta a 1176LN Limiting Amplifiert, úttörőnek számított. Az akkoriban feltalált Field Effect Transistort (FET) alkalmazták, a 1176 egyike volt az első audió processzoroknak, ahol ez az új technológiát hasznosították. A Midas által készített reinkarnáció, az Ultimo Compressor a korai Rev. E modellen alapul és autentikusan idézi az eredeti A-osztályú kimeneti fokozatot, valamint a FET legendásan gyors attackjét. (Inspirálta az Urei 1176LN.)


fair-compressor

A Fairchild 670 csöves kompresszor nem csak a high-end vintage készülékek aukcióin ér el rekord ajánlatokat, de a kompresszorok történetének egyik legfinomabb színezetét is produkálja. Két kis trimmer állítja be a side chain működését, hatfokozatú kapcsoló határozza meg az időt, a bemenet és küszöbérték két gombja szabályozza a szinteket. A Midas Fair Compressor modellje hű maradt az eredeti jelúthoz és kényelmesen elérhetővé teszi a dual, stereo-linked, vagy M/S működést. (Inspirálta a Fairchild 670.)


combinator

A Combinator egy bámulatos ötsávos kompresszor, amely híres adás- és mastering kompresszorokat emulál. A meglehetősen összetett Combinator processzor automatikus paraméter szabályzást tesz lehetővé, amely pompás és „hallhatatlan” eredményt nyújt. A frekvenciasávokhoz tartozó gaint a Spectral Balance Control (SBC) funkció automatikusan beállítja, így megmarad a kiegyenlített hangspektrum.


xtec

Az XTEC EQ1 vitathatatlanul egyike a legjobb passzív stúdió hangszínszabályzóknak amit valaha gyártottak. A hangmérnökök a Pultec EQP-1a készüléket a „titok nyitjaként” megkövetelik a hangosításban. A Midas a gyökereitől kezdve elemezte ezt a klasszikus készüléket és létrehozott egy pontos fizikai modellt, amely reprodukálja a sokoldalú hangzást a legapróbb részletekig. Még a transzformátorok és a csöves kimeneti fokozat is élethűen utánzásra került. (Inspirálta a Pultec EQP-1a.)


xtec-2

A Pultec egyszerűen beírta magát a passzív hangszínszabályzás nagykönyvébe. Az eredeti klasszikus Pultec minden részletre kiterjedő digitális „újjáépítése” által a Midas XTEC EQ5 parametrikus hangszínszabályzóval a lényeget sikerült megragadni. A digitális reinkarnáció az eredeti modellen alapul és hitelt érdemlően emulálja a meglehetősen ritka alkatrészeknek köszönhető lágy karaktert. (Inspirálta a Pultec MEQ5.)


sub-octaver

Az új Sub Octaver kétcsatornás földomlásszerű szubharmonikusokat generál, egy vagy akár két oktávval a bemeneti jel alatt. Bár eredetileg basszusgitárosoknak készült, az effektet beállíthatjuk magas-, közép-, vagy mélyfrekvenciás hangokhoz, ezzel bővítve az alkalmazási területet. Ez a beatbox hangzás titkos fegyvere…


edison

Az Edison EX1 által újraszületnek az analóg hagyományok. Ez a kiemelkedően hatásos eszköz a sztereó kép megváltoztatására alkalmas. A választható M/S be- és kimeneti üzemmódok lehetővé teszik hangforrások M/S felvételének processzálását, vagy létrehozását. (Inspirálta a Behringer Edison.)


sound-maxer

A Sound Maximizer visszaállítja bármely audió jel természetes fényét és tisztaságát a fázis és amplitúdó integritásának szabályzásával, feltárva a hang természetes szövetét, amely gyakran rejtve marad amikor több effektet és hangszínszabályzót használunk. (Inspirálta a Sonic Maximizer 482i.)


dimensional-chorus

A Dimensional chorus tökéletes emulációja annak, amit a valaha gyártott legjobb analóg chorus berendezésként tartanak számon. A négy egyszerű üzemmód preset gomb csodálatos effekteket aktivál, a legjobban a „tér” és „dimenzió” meghatározás illik rájuk. Abszolút hűen tükrözi az eredetit, egyszerre több preset gomb is benyomható. (Inspirálta Roland Dimension D Chorus.)


modulation-delay

A Modulation Delay a három leggyakrabban használt időmodulációs effektet egyesíti egy könnyen kezelhető készülékben. Élvezzük a valódi sztereó visszhang mellett a buja és levegős chorust, megtetézve három választható zengető modellel.


rich-plate

A Lexicon 480L úgy ismert, mint a digitális zengetők mértékadó készüléke. A Midas a három legjobb zengető modellt – Rich Plate, Room és Rich Chamber – építette be. Az M32 a valódi fizikai modellezésnek köszönhetően precízen tolmácsolja a legkisebb részleteket is, az algoritmusok a készülék AD/DA konvertereit is használják. (Inspirálta a Lexicon 480L.)


exciters

Az Exciterek az élő hangzás presence-ét és érthetőségét növelik, nélkülözhetetlenek ha tisztaságot, levegősséget és harmonikus felhangokat kell a felvételhez adni a stúdióban. Az Enhancerek kiemelik a basszust, a középtartományt és a magasakat – kiválasztható frekvenciákon. Ütős, tiszta és részletes hangzás hozható létre anélkül, hogy az általános hangerőt megemelnénk. (Inspirálta az Aphex Aural Exciter és az SPL Vitalizer.)


trueq

A Midas TruEQ Stereo GEQ érzékeny és zenei jelfeldolgozást tesz lehetővé – kiválóan megfelel átlagos helyiségek hangszínezéséhez, monitorozáshoz pedig nélkülözhetetlen. Az M32 tizenhat monó grafikus EQ használatát teszi lehetővé a minden csatornán és buson meglévő soksávos parametrikus EQ-k mellett, hogy megküzdjön a legigényesebb színpadi monitorozási körülményekkel. Ezen felül az M32 motoros fadereit a grafikus EQ szűrősávjainak beállítására is használhatjuk, a csatorna LCD pedig mutatja a hozzá tartozó szűrőfrekvenciákat, mindezeket pedig egy, a felhasználó által meghatározott „hot key”-hez rendelhetjük, hogy azonnal elérhető legyen. (A Klark Teknik DN360 alapján modellezték.)


vintage-room

A Vintage Room messze kimagaslik a versenytársak zengetési stratégiájából a hang levegőben való terjedésének és a terek rezonanciájának modellezése okán. A ’80-as évek elején létrehozott, példaként szereplő modell hiteles helyiség karaktereket állított elő egy zengető algoritmusból még sokkal azelőtt, hogy a konvolúciós processzorok megjelentek volna. Ideális zengető kevert anyagokhoz, vagy sub csoportokhoz, teret ad a komplex jelhez, nagyra értékelik a klasszikus zenében és közvetítések során. (Inspirálta a Quantec QRS.)


plate-reverb

A Plate Reverb a lemezes zengető terének karakterisztikáját emulálja a tompítás, modulációs mélység és sebesség, valamint a crossover értékeinek szabályozhatóságával. A Plate Reverb segítségével előállítható az ’50-es évek vége óta számtalan sláger felvételen hallható hangzás. (Inspirálta a Lexicon PCM70.)


3-tap-delay

A Midas M32-ben lévő 3-Tap Delay felveszi a bejövő jelet, azután visszhangként lejátssza a felhasználó által meghatározott időközökben és ismétlési számban. Ami a sztereó és tripla visszhangot kiemelkedően hasznossá teszi, az a tap tempó és a visszhang patternek zenei választéka. A 3-Tap Delay alkalmazható a vokálok és hangszerek vastagítására, vagy különféle terek hozzáadására a hangzáshoz.


hall-reverb

A Hall Reverb a zengető effektek széles választékát kínálja a kis terektől a nagyokig. Amennyiben lágyan keverjük az eredeti jellel, a Hall Reverb meleg, természetes hangzást hoz létre. (Inspirálta a Lexicon 480L.)


flanger

A könnyen kezelhető és dinamikus Flanger&Delay duó vegyíti a felszálló repülő hangját a klasszikus visszhanggal, a lágyabbtól az egészen vad megszólalásig szabályozhatjuk az effekt mennyiségét. A kombinált effektnek csak egyetlen effekt slotra van szüksége. (Inspirálta a Lexicon PCM70.)


wave-designer

A Wave Designer kiválóan alkalmazható a jel tranzienseinek és dinamikájának (attack, sustain) szabályzására. Használható a pergődob csattanásának növelésére a keverésben, vagy a hangerőszint kiegyenlítésére slap basszus sávok esetében. (Inspirálta az SPL Transient Designer.)


precision-limiter

A Stereo Precision Limiter segítségével tökéletesen beállíthatók a precíz hangerő határok, biztosítva ezzel a torzításmentes, optimálisan egységes jelet. A Stereo Precision Limitert használhatjuk a halkabb jelek felerősítésére, vagy a nagyintenzitású jelek csökkentésére a túlvezérlés elkerülése érdekében. (Inspirálta a Sony Oxford Dynamics)


de-esser

A De-Esser az az eszköz, amelyre feltétlenül szükség van az énekmikrofonoknál jelentkező sziszegés mennyiségének csökkentésére úgy, hogy eközben megőrizhessük a hang természetes hangszínét. Használhatjuk a felső-közép és magas frekvenciák lágyságának hangsúlyozására az énekhangnál csakúgy,mint a dob overheadeknél és vonósoknál, stb. (Inspirálta az SPL 1239.)


vintage-reverb

A legendás EMT250-en alapuló Vintage Reverb csillogó, fényes zengetést produkál, amely nem fojtja le, de nem is hangsúlyozza túl az élő- és felvett sávokat. A Vintage Reverb használható az ének és pergődob hangzásának finomítására anélkül, hogy a tisztaság rovására menne. (Inspirálta az EMT250 Plate Reverb.)


chorus-chamber

A mindössze egy slotot használó Chorus & Chamber effekt a stúdióminőségű chorus csillámló és duplázó jellegét vegyíti a hagyományos chamber effekt finom hangzásával. (Inspirálta a Lexicon PCM70.)




© 2014 Bluesound Kft.