ee Midas Pro Effekt Rack

Midas PRO effekt rack



Effekt algoritmusok

A PRO sorozat beépített effektek széles választékával rendelkezik, a külső effektrack már a múlté.

A legkorszerűbb 40 bites lebegőpontos DSP jelfeldolgozás nagyszámú virtuális effektkészülék használatát teszi lehetővé a dual sztereó visszhangtól a sztereó modulációs és sokféle különböző zengető effekten át a többsávos kompresszorig, dinamikus EQ-ig és többsávos kettős funkciójú dinamika processzorokig.


Flanger

A flanger egy hangeffektus, amely két azonos jel összekeveréséből jön létre, az egyik rövid, lépcsőzetesen változó periódusú késleltetőn halad át. Ez a hagyományos flanger effektet idézi változtatható alacsonyfrekvenciás oszcillátor görbékkel, „Thru Zero”-val, amely a magnószalag hullámosságát imitálja, ezenkívül szabályozható csillapítási paraméterekkel rendelkezik.


Phaser

A phaser egy olyan elektronikus hangprocesszor, amelyet a jel szűréséhez használnak oly módon, hogy a frekvencia tartományon belül csúcsokat és völgyeket hoznak létre. A PRO sorozat phaserét a Mu-Tron Bi-Phase-hez hasonlóan modellezték, változtatható görbével, fokozatokkal és sztereó hangzással rendelkezik.


Dual Stereo Chorus

A chorus effekt akkor jön létre, amikor egyes hangokat hasonló, bár nem teljesen megegyező hangszínekkel vagy frekvenciákkal kombinálunk. Ezt az effektet a PRO sorozat a Boss Dimension C-ről modellezte, négy presetje az eredetin alapul. A Dual Stereo Chorus-ban annyit változtattak, hogy szabályozható a sztereó tér szélessége és a készülék valódi sztereó.


Pitch Shifter

A pitch shift gyakran alkalmazott felvételi technológia, amelyben a hang eredeti magasságát kreatív megfontolásból felfelé, vagy lefelé megváltoztatják. A Stereo/Dual Pitch Shifter ezt a feladatot tökéletesen ellátja, emellett jól alkalmazható monó hangszerek hangjának megvastagítására.


Variable Phase

A variable phase effekt lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy egy jel fázisát tetszőleges mértékben megváltoztassa. A készülék nyolc változtatható fázisú bemenettel rendelkezik, mindegyik monó jelet fogad és saját beállítási paraméterei vannak, valamint páronként sztereó kapcsolat hozható létre.

Az effekt két sorba kötött all-pass szűrővel működik, ezek középfrekvenciájának szabályozásával változik a phase shift. Az all-pass struktúra biztosítja az egyenes frekvenciamenetet, viszont a különböző frekvenciák késése a különböző szinteknek köszönhetően frekvenciafüggő phase shiftet eredményez.

Az alapkivitelhez képest itt lehetőség van a középfrekvenciák tartományának változtatására. A Phase Frequency Range szélesebb tartományban engedi a beavatkozást. A felhasználó továbbá 90° és 180°-os phase shift közül választhat a 180°/90° gomb használatával.


Sub Monster

A Sub Monster egy szubharmonikus szintetizátor effekt, amely az audó jel mély frekvenciáit növeli meg adott frekvenciatartományban egy oktávval mélyebb hang hozzáadásával. Az effekt célja, hogy kevesebb méllyel rendelkező anyagokhoz basszust adjunk, illetve általánosságban növeljük a mélytartományt.

A Sub Monster leginkább dobsávokon működik jól, különösen lábdobon, illetve a kevert anyaghoz adva. Ha külön hangszerhez alkalmazzuk, mélyfrekvenciás duplázást hozhatunk létre, amely monó hangoknál működik jól.

A szub-oktáv szintetizátor effekt öt hangolható frekvenciasávval rendelkezik, mindegyikhez saját gain szabályzó tartozik. A sávonként beállított középfrekvencia a tune paraméterrel szabályozható, amely mind az öt sávra hatással van, így csökkenthetők az átfedések.

A beállítható frekvencia 10 Hz-től 30 Hz-ig terjed, amely megfelel a legmélyebb generált szubharmonikus sávnak, minden újabb sáv minimum és maximum frekvenciája a másfélszerese az előzőének. Így a teljes szubharmonikus szintézis 10 Hz és 150 Hz közé esik.


DN60 spektrum analizátor

Az audió spektrum analizátor funkciója, hogy egy adott audió jel komponenseit szétválassza meghatározott frekvenciasávok szerint, és ezek energia nagyságát jelezze. A Spectrum Analyser ezt a funkciót 31 külön sávon végzi és sokcsatornás alkalmazásra is képes a kapcsolható bemeneteknek köszönhetően. A kivezérlés jelző két bankkal rendelkezik, mindegyik nyolc bemeneti kapcsolóval, így a nyolc bemenet bármelyike bármely kivezérlés jelzőre irányítható bármilyen kombinációban.

Három súlyozott frekvenciagörbe áll rendelkezésre, amelyek a Weight paraméterrel választhatók ki. A súlyozás különböző faktorok szerint történik, amelyek bizonyos frekvenciatartományok mért értékeinek súlyozásához használhatók. Ennek fő oka, hogy lehetővé váljon az emberi hallás szerinti mérés. A legutóbbi kutatások szerint emberi fül reagálása nagyobb hangnyomásnál magasabb frekvenciákon egyenesebb. Ezen oknál fogva ez a paraméter flat, a hagyományos A súlyozás és a friss fejlesztések szerinti szerinti C súlyozás között kapcsolható.

Az összehasonlító funkcióval a felhasználó bármely két jelet kiválaszthat és a két kijelzőre küldve összehasonlíthatja a frekvencia tartományukat. Ilyenkor a két kijelző eggyé válik, a felső mutatja a pozitív különbségeket, az alsó pedig a negatív különbségeket a két összehasonlítandó jel között. A két kijelző beosztása is megváltozik a kiegyenlítés érdekében.


Tape saturation

Mint azt az elnevezése is jelzi, az effekt az analóg magnószalag telítettségét emulálja, amikor a felvételhez és az audió jel reprodukálásához szükséges mágneses részecskék száma meghaladja a rendelkezésre álló mennyiséget. Ezt analóg „melegségként” halljuk, és ehhez hasonló effekt a digitális területen is elérhető különféle analóg szalagok tulajdonságainak emulálásával.

Egy példa a szalagok jellegzetes viselkedésére a magas frekvenciák tranzienseinek, vagy csúcsainak összenyomása, és miután ez az analóg magnószalagok sajátossága, így betervezhető amikor vintage szalagos hangzást szeretnénk elérni. Az effektet a Transient Smoothing szabályzóval változtathatjuk meg.

E nosztalgikus szalaghangzás elérésének másik módja az előmágnesezés kreatív használata. A legtöbb professzionális szalagos magnónál a beállításokkal kompenzálták ezt, vagyis más szóval enyhén túlmágnesezték a szalagot. Az Overbias szabályzó használatával emulálhatjuk ezt, a szalagtorzítás csökkentésével a magas frekvenciák és tranziensek kárára. A magas frekvenciák visszaadásának határa az általános frekvenciamenettel is befolyásolható a szalagprocesszálás során, erre a különféle szalagsebességek használata is hatással van. Alacsonyabb szalagsebességnél (3,1/4/7,5 ips) kevésbé definiált magasakat, a mély és középfrekvenciákon emelést kapunk, míg nagyobb sebességeknél (15/30 ips) a jobb magas visszaadás és a kevésbé extrém mélyek pontosabb hangreprodukálást eredményeznek.


Dual Stereo Delay

A digitális késleltető nagytestvére, két független sztereó visszhangot tartalmaz BPM/idő szabályzóval és sokoldalú szűrőkkel.


Klark Teknik SQ1 dinamika processzor

Nyolccsatornás kettős kompresszor/zajzár iTS hiszterézissel és nagyon sokoldalú csatorna kapcsolódási lehetőségekkel. A kompresszor RMS vagy vintage csúcs érzékeléssel, erős vagy lágy törésponttal rendelkezik. A párhuzamos sávszűrő frekvenciafüggő kompresszálást és zajzárazást tesz lehetővé.


Ambience Reverb

Az ambience effekt háromdimenziós teremhangzást tesz lehetővé közeli mikrofonozású, illetve direkt (DI) hangforrásokból. Erőteljes korai reflexiójának köszönhetően mély és meleg térhatás érhető el az eredeti jel elszíneződése nélkül.

Az ambience effekt megnöveli a tér mélységérzetét, miközben megőrzi az érzékelt sztereó pozíciót. A Lexicon PCM91 ambience effektjét modellezi.


Vintage Room Reverb

Nosztalgikus hangulatban van? A Vintage Room Reverb kiválóan megfelel kevert anyagokhoz, vagy szub csoportokhoz, térérzetet ad a komplex jelhez, nagy elismertségnek örvend a klasszikus zenében és a közvetítések területén. Miközben a hangzás a ’70-es éveket idézi, a mai ízlésnek megfelelő kezelőfelületnek köszönhetően azonnali hozzáférést biztosító felhasználóbarát megoldást kapunk, az összes kezelőgombbal a panelen.


Hall Reverb/Plate Reverb

Két klasszikus zengető algoritmus, amelyet a digitális zengetők mértékadó készüléke, a Lexicon 480L inspirált.


Stereo Graphic EQ

Ez a sztereó grafikus equalizer a Klark Teknik DN370 GEQ algoritmusának sztereó változata, amelyet a PRO sorozat kimeneti busoknál használnak. 2004-es megjelenésekor a Klark Teknik DN370 a legutolsó fejlődési lépcsőfok volt a folyamatok finomításában 40 évre visszamenőleg.

A DN 370-nel a Klark Teknik az alapoktól kezdte és egy kompromisszummentes készüléket produkált, ma is elismerten az egyik legjobb professzionális grafikus hangszínszabályzó a világon.


Klark Teknik DN780

Az eredeti, megújult Klark Teknik berendezés szeretetteljes modellezése útján született, a DN780 zengető az eredeti preseteket (hall, plate, room, chamber, Alive!, non-linear, reverse, infinite room) alkalmazza.


Delay

Az úttörő hangmérnökök által magnószalagból kialakított hurokkal működő megoldás óta a visszhang berendezések sokkal kifinomultabbak lettek. A PRO sorozatban alkalmazott Delay a „Bucket-Brigade” analóg késleltető tempó és időalapú emulációja normál/cross visszagerjesztéssel, késleltetési idővel és magasfrekvenciás csillapítással, modulációval.


Dynamic EQ

Hangszínszabályzás már az elektronikus hangerősítés megjelenése előtt is létezett, eredetileg a telefonvonalak egyenetlen frekvencia átvitelének kompenzálására született. Azután a koncert és stúdió hangmérnökök kezébe került, ahol is kötelező darab lett a megfelelő hangzás kialakításához.

Az ipari szabványról modellezve a Dynamic EQ négy sztereó sávval rendelkezik, villámgyors szűrő frissítéssel dolgozik, szinte azonnal reagál a forrásanyag változásaira.


Stereo 3 Band Compressor

A hagyományos dinamika tartomány kompresszálás csökkenti a hangos hangok szintjét, és erősíti a halk hangokét, szűkítve ezzel az audió jel dinamika tartományát. A PRO sorozat háromsávos sztereó kompresszora rendkívül áttetsző hangzást nyújt és három frekvencia tartományban finoman hangolható a tökéletes kimenő jel érdekében.


Matrix Mixer

Extra funkciókra van szükség több bemeneti audió jel többféle kimenetre való juttatására? Akkor nem kell tovább keresni, itt a nyolc be-/nyolc kimenetes Matrix Mixer, melynek be- és kimenetein késleltető található, valamint négysávos parametrikus EQ is tartozik mindegyik kimenetéhez.

Élő koncert környezetben tökéletesen alkalmas a hang megosztására az előadási tér különböző helyszínei közötti.


© 2015 Bluesound Kft.