A barátságos szuperhős szomszéd tökéletes mikrofon megoldást kapott a Pókember: Hazatérés című filmben

Felipe „Flip“ Borrero hangmérnök DPA d:screet™ 4161 Slim és Heavy Duty gömb iránykarakterisztikás mikrofonokat használt egy különleges audió probléma megoldásához.

A díjnyertes és Emmy díjra jelölt veterán hangmérnök Felipe „Flip“ Borrero rengeteg audió kihívással találkozott már negyven évnél is hosszabb karrierje során, számtalan filmben és tévéműsorban. De mindig van egy, amely mindenek felett áll. A hangmérnöknek legutóbb az volt a feladata, hogy megfelelő mikrofon megoldást találjon a címszereplőnek a Pókember: Hazatérés című kasszasikernek számító filmben, olyat amely nem csupán hangzás szempontjából ideális, de tökéletesen elrejthető a színész jelmezében és nem akadályozza őt. Flip és munkatársai a DPA Microphones-nál találták meg amit kerestek: a d:screet™ 4161 Slim és Heavy Duty gömb iránykarakterisztikás mikrofont.

„A Pókember jelmez úgy volt megtervezve, hogy szorosan tapadjon a főszereplő Tom Holland testére és arcára, ami nagyon megnehezítette a mikrofonozást“ magyarázta Flip. „A projektben Tyler Blythe volt a segédem, aki szorgalmas kutatást végzett és rátalált a DPA d:screet 4161-re, amelyet Holland sisakjába integráltunk. Bőrcsíkokat használtunk a mikrofonkábel rögzítésére a maszk oldalán valamint a ruházatába való levezetésére, és egy apró Lectrosonics SSM adót helyeztünk el a hátán. Az eredmény fantasztikus volt. Ez a legtermészetesebb hangzású mikrofon amit valaha használtam és csak egészen kis további hangszínezést igényelt.“

A filmben használt d:screet 4161-esek mellett Flip autóba szerelt DPA d:sign™ 4098 szuperkardioid gégenyakas mikrofonra, valamint a különféle audió körülmények között használt d:screet 4060 Slim, 4061 és 4071 gömb iránykarakterisztikás miniatűr mikrofonokra támaszkodott.

„A DPA mikrofonok jól reagálnak a halk, suttogó párbeszédes jelenetekben és megőrzik jellegzetességeiket a hangos, kiabálós részekben is, amelyek néha egybeesnek“ tette hozzá Flip. „Továbbá nagyon kellemes meglepetést okozott a DPA mikrofonok dinamikatartománya. Ennek ismeretében tudtuk, hogy megbízhatunk a DPA hangjában a nagyon hangos jelenetekben is.“

Flip azért is választotta a DPA-t, mert a mai forgatási körülmények között egyre inkább megszokottá válik a többkamerás felvétel. Flip szerint: „A mai filmek úgy vannak felvéve ahogy a tévéműsorok, egyidejűleg sok szögből, szélesen és szűken egyaránt, nincs idő várni. Ez arra ösztönzi a hangosztályt, hogy intenzívebben használjon vezeték nélküli megoldást a megfelelő hangsávok érdekében. Ha a vezeték nélküli hang jó, akkor már csak jó keverésre van szükség. A DPA-val a vezeték nélküli mix mindig kiváló. A „hangosztályra várunk“ dolog már a múlté.“

Flip rendkívül megbízhatónak találta a DPA mikrofonokat változatos szabadtéri körülmények között is. „A DPA mikrofonjaim feltűnően jól kitartottak a nedves jelenetekben“ mondta. „Használtam őket a 100%-os páratartalmú atlantai nyárban, esőben és hideg téli éjjeleken, jóval fagypont alatti hőmérsékletben. Szinte sohasem hagytak cserben, ennél többet nem is várhatnánk. Szerves részei a mikrofonrúddal való hangfelvételi módszeremnek, ami azt jelenti, hogy nem kell aggódni a fázishibáktól és a proximity hatástól. Nagyon elégedett vagyok a DPA csíptetős mikrofonokkal elért eredményeimre. Gyakorlatilag nincs más mikrofon, amit a DPA-hoz mérhetnék. Ez a járható út, izgatottan várom a jövőbeni projekteket, amelyekben a cég termékeit használhatom.“

Follow me!

Leave a Reply