Miért használjunk DPA mikrofonokat koncerten – a kondenzátor mikrofonok és a nagy hangnyomás

Kiemelkedő hangtisztaság

Szögezzük le: a DPA mikrofonok a legjobb felbontást, hangtisztaságot nyújtják. Amennyiben egy hangforrás hangját úgy szeretnénk reprodukálni, ahogyan az a valóságban szól, válasszunk DPA mikrofont. Ha egy jó mikrofonnal indítunk, nem sok tennivalónk lesz a hang további útja során (keverő, vagy külső eszköz). Ezzel időt, pénzt takarítunk meg. Különben is, ki akarna mindjárt a hanglánc első tagjában korlátokat állítani a hangminőségnek, felbontásnak? Pedig ez történne, ha gyenge mikrofont használnánk. Minőség bármi áron, külső kiegészítő nélkül, így javulhat a felbontás, részletezés, torzítás és alapzaj.

Különösen magas hangnyomásszint kezelés

A keverőhangmérnökök egyik legnagyobb félelme kondenzátor mikrofont használni a nagy hangnyomásszinttel rendelkező hangforrásokhoz. Tartanak a torzítástól, vagy akár a túlvezérléstől. Az aggály érthető, de csak néhány kondenzátor mikrofon esetében, főleg nagymembrános típusoknál.

A DPA 4011 Reference Standard kardioid kondenzátor mikrofon, amely kötelező darabnak számít felvételi stúdiókban és hangosító cégeknél világszerte, 159 dB hangnyomást visel el, mielőtt a membránja „leülne”! Másik remek alternatíva a kettős membrános megfelelője, az új 2011-es, amelyet színpadi alkalmazáshoz optimalizáltak, az oldalirányú hangok visszaadása ennél is lineáris, de a kisebb frekvencia sávszélesség jobban megfelel a színpadon, magasabb a gerjedéshatár és a mikrofonszintet is egyszerűbb szabályozni.

A nagy hangnyomásszintű DPA 4007 omni (melyet gyakran használnak lábdob és pergő közelmikrofonozásához, gitárerősítőhöz, de még motorversenyen is) 155 dB-nél ül le, nagyfeszültségű megfelelője a 4004 a HMA5000 tápegységgel és előerősítővel együtt használva további 10-12 dB dinamikatartalékot nyújt.

Még a miniatűr mikrofonok is helytállnak a legtöbb extrém élő szituációban. Három különböző verzióban készülnek, akusztikailag megegyeznek, de eltérő az érzékenységük és hangnyomás-tűrő képességük. A 4062 miniatűr omni 154 dB-t visel el – ez a legtöbb közelmikrofonozási helyzetben elegendő, például harsonánál, trombitánál, tamoknál, gitárerősítőknél és másutt.

A 4099 csíptetős mikrofonsorozat szintén nagyszerű megoldás a nagy hangnyomással rendelkező hangszerekhez. Nagy hangnyomás-tűrő képességével a 4099D dobhoz és ütőhangszerekhez, a 4099T rézfúvósokhoz nyújt megfelelő megoldást. Sokoldalúak, vezeték nélküli rendszerekhez is alkalmasak és könnyen felhelyezhetők.

DPA dvote 4099D on Drum_1-L DPA dvote 4099 on Trumpet_11-L DPA 2011C on Snare Drum_2-L DPA 4011 under Hi-Hat-L
4099D hangszer- mikrofon dobokon 4099T hangszer- mikrofon trombitára 2011C
pergőn
4011A
lábcinen alúlról

 

Megbízható igásló

A DPA mikrofonok tartósak. A gyártás nagyon szigorú tűréshatáron belül történik és a legextrémebb körülmények között tesztelik őket, például hidegben, forróságban, párában, izzadtságban, lángok között, stb. A vásárlók visszajelzései azt mutatják, hogy 20 év után is gyakran az új állapothoz közeli specifikációval rendelkeznek.

Sokoldalúság

Mivel DPA filozófiája az, hogy a mikrofonjaik színezetlen hangot produkáljanak, gyakorlatilag bármilyen hangszerhez alkalmazhatók. Természetes hangzásuknak köszönhetően a keverő csatornáját feltolva máris minden hangszerrel jól szólnak. Csak a rendelkezésre álló DPA mikrofonok száma szab határt annak, hogy hány hangszeren alkalmazzuk őket. Tehát DPA mikrofonok vásárlása költséghatékony megoldás – ha egyszer kipróbáltuk, minden bulin ezeket fogjuk használni. Nem tehetjük meg, hogy a technikai eszközlistánkon ne szerepeljenek DPA mikrofonok.

Follow me!

Leave a Reply